Wanneer u een ruilpartner gevonden heeft:
- Reageer dan altijd op elkaars advertentie die online staat én vul onderstaand formulier 'Verzoek tot woningruil' in voor de corporatie waarvan u wilt gaan huren.
- Het formulier met bijlages wordt dan automatisch verstuurd naar die corporatie.
- De corporatie waarvan u wilt gaan huren neemt uw verzoek in behandeling.
- Daarna maken we met beide ruilpartners een afspraak voor het verhuisadvies. We bespreken dan wat gerepareerd moet worden en welke overnames er zijn. Ook wordt de datum van de woningruil bepaald.
Tip: breng tijdens het wachten uw huidige woning alvast in een goede staat door bijvoorbeeld wat achterstallig onderhoud te plegen. Zo maakt u een woningruil nog makkelijker!
Welke documenten* moet u digitaal meesturen voor een complete aanvraag?
Heeft u uw gegevens geupload in uw inschrijving? Dan vragen wiij u deze gegevens toch mee te sturen met de aanvraag. Op dit moment in de aanvraag hebben wij nog geen toegang tot uw geuploade gegevens.
- Uw meest recente inkomensverklaring van de Belastingdienst (deze kunt u downloaden via
www.mijnbelastingdienst.nl met uw DigiD). - 3 recente loonstroken of uitkeringsspecificaties.
- Recente verhuurdersverklaring van uw eigen corporatie.
- Uittreksel BRP van uw gemeente met uw huidige en vorige woonadressen (niet ouder dan 6 maanden). Deze mag maximaal 6 maanden oud zijn. deltaWonen gaat ook akkoord met printscreens van uw woonverleden via
www.mijnoverheid.nl
Verzoek tot woningruil
Let op! Bij het invullen van het woningruilformulier moet u de bovenstaande documenten verplicht meesturen, anders kunt u niet verder met de aanvraag. Zorg dus dat u alle documenten in uw bezit hebt.
Huurt u van dezelfde verhuurder als uw ruilpartner? Vraag dan, voordat u het woningruilformulier invult, even na welke documenten u moet toevoegen.
De ruilwoning waar ik naartoe wil verhuizen is eigendom van: