0000

Welkom op de website van Huren Noord-Veluwe.
Heeft u vragen over inschrijven, activeren of het betalen van uw inschrijving?
Klik dan hier voor de antwoorden op de veelgestelde vragen

 

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Hieronder ziet u een overzicht van de veelgestelde vragen. Klik op de vraag om het antwoord te zien.
Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan via het contactformulier of aan een van de corporaties

Wijzigen gegevens

Inschrijven

  • Hoe kan ik mij inschrijven?

    U kunt zich via deze website direct inschrijven als woningzoekende bij Huren Noord-Veluwe. Inschrijven kost €15,-. U dient jaarlijks uw inschrijving te verlengen. Dit kost elk jaar € 15,- . Mocht u vragen hebben of hulp willen bij het inschrijven, dan kunt u contact opnemen met een van de samenwerkende corporaties. 

  • Wanneer kan ik mij inschrijven?

    U kunt zich inschrijven als woningzoekende bij Huren Noord-Veluwe als u 18 jaar of ouder bent en in Nederland mag wonen.

  • Ik stond al ingeschreven bij een van de samenwerkende corporaties. Wanneer moet ik inschrijfgeld betalen?

    U gaat betalen op de datum dat u zich ooit heeft ingeschreven. Voorbeeld: U heeft een inschrijfdatum van 15 november 2011. U gaat dan voor het eerst betalen op 15 november 2016. U hoeft dus niet met terugwerkende kracht te betalen. Het inschrijfgeld van € 15,- moet jaarlijks worden betaald. Woningzoekenden die zich nieuw inschrijven op de vernieuwde website moeten direct € 15,- betalen. 

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

    Bent u uw wachtwoord of gebruikersnaam vergeten? Dan kunt u deze opvragen door naar 'Inloggen' te gaan op deze website. Het is belangrijk dat uw e-mailadres bij uw inschrijving juist is.

    Mocht dit niet het geval zijn of mocht het niet lukken, neem dan contact op met een van de deelnemende corporaties.

  • Ik heb mijn inschrijving nog niet geactiveerd, wat nu?

    Activeer uw inschrijving zo snel mogelijk, maar uiterlijk voor 31 december 2016. Het is namelijk niet mogelijk om op woningen te reageren voordat u uw inschrijving heeft geactiveerd. U kunt uw inschrijving activeren door contact op te nemen met een corporatie.

  • Ik ben het niet eens met mijn inschrijfdatum, wat moet ik doen?

    Neem contact op met een van de corporaties.

    Zij kunnen u vragen om bewijs, zoals uw inschrijfbewijs, een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie (BRP) of een kopie van uw woonhistorie die u kunt opvragen via www.mijnoverheid.nl.

  • Waarom worden we elk jaar gevraagd of wij ingeschreven willen blijven?

    Zo blijft het aantal ingeschreven woningzoekenden actueel en staan er alleen mensen in die echt een woning willen hebben. Bovendien is het een oproep om te controleren of uw gegevens nog kloppen, zodat u het juiste en passende woningaanbod te zien krijgt.

  • Heb ik een e-mailadres nodig om me in te schrijven als woningzoekende?

    Ja, u heeft een e-mailadres nodig om u in te schrijven als woningzoekende. Indien u geen e-mailadres heeft, kunt u bijvoorbeeld familie of kennissen om hulp vragen. Via e-mail kunnen tipberichten worden gestuurd met de vrijkomende woningen die voldoen aan uw woonwensen, en waarvoor u passend bent volgens uw persoonlijke gegevens.

    Mocht u geen e-mailadres hebben, neem dan contact op met een van de corporaties.

  • Ik heb geen computer, wat nu?

    U kunt dan het beste een afspraak maken met een van de corporaties. Een corporatiemedewerker kan u dan uitleggen hoe het werkt. U kunt ook geholpen worden met het inschrijven als woningzoekende en het reageren op een woning. Vraag ook uw omgeving om hulp. U kunt vaak voor een computer ook terecht bij openbare ruimtes, zoals de bibliotheek of het dorpshuis.

  • Is de website veilig genoeg om mijn persoonlijke gegevens achter te laten?

    De gegevens van de woningzoekenden worden goed beschermd opgeslagen en de beveiliging van het systeem is getest.

  • Wanneer vervalt mijn inschrijving?

    Uw inschrijving vervalt in de volgende gevallen: wanneer u een (andere) huurwoning via Huren Noord-Veluwe accepteert, bij overlijden, bij meerdere inschrijvingen, wanneer u uw inschrijving niet verlengt of wanneer u zelf vraagt om uw inschrijving te beëindigen.

Kosten inschrijving

  • Hoeveel kost de inschrijving bij Huren Noord-Veluwe?

    U betaalt € 15,- om u in te schrijven bij Huren Noord-Veluwe. U dient jaarlijks uw inschrijving te verlengen. Dit kost elk jaar € 15,-. U kunt betalen via i-Deal of eenmalige machtiging. 

  • Waarom moet ik jaarlijks inschrijfgeld betalen?

    Er is een nieuwe website met een nieuw systeem die het mogelijk maakt voor huurders om gemakkelijker en sneller een nieuwe woning te zoeken. Voor deze dienst rekenen de samenwerkende corporaties een jaarlijks bedrag van € 15,-. Deze kosten van het nieuwe systeem kunnen we niet doorberekenen aan onze zittende huurders, want zij maken geen gebruik van het systeem. Daarom vragen we alle woningzoekenden (inclusief huurders die een nieuwe woning zoeken) jaarlijks inschrijfgeld te betalen.

  • Vanaf wanneer moet ik gaan betalen?

    Als u zich nieuw inschrijft als woningzoekende, dan betaalt u direct 15,- . Als u al stond ingeschreven bij een van de corporaties, dan betaalt u vanaf de dag dat u zich heeft ingeschreven. Voorbeeld: Als u bent ingeschreven op 1 oktober 2010, dan ontvangt u rond 1 oktober 2016 een bericht om het jaarlijkse inschrijfgeld van 15,- te betalen.

  • Hoe kan ik betalen?

    Als u een bericht heeft ontvangen dat u uw inschrijfgeld moet gaan betalen, dan kunt u inloggen op deze website en via betalingen uw inschrijfgeld betalen. U kunt alleen betalen via Ideal of éénmalige machtiging. 

    Het rekeningnummer van Huren Noord-Veluwe staat op naam van de corporatie Omnia Wonen. 

  • Hoe werkt een eenmalige machtiging?

    Als u uw inschrijfgeld moet betalen, dan kunt u onder betalingen kiezen voor i-Deal of een eenmalige machtiging. Bij een eenmalige machtiging vul u uw IBAN nummer en uw naam in.

    Huren Noord-Veluwe vraagt dan de bank om het inschrijfgeld van 15 euro eenmalig van uw rekening af te schrijven. Dit duurt minimaal 2 weken. Bij Huren Noord-Veluwe staat dan direct dat uw inschrijfgeld betaald is.

    Mocht het inschrijfgeld niet van uw bankrekening kunnen worden afgeschreven (bijvoorbeeld vanwege te weinig saldo), dan wordt uw inschrijving alsnog op niet betaald gezet. U krijgt hiervan een bericht per e-mail.  

  • Krijg ik bericht als mijn inschrijving moet worden verlengd?

    U ontvangt jaarlijks een automatisch bericht van Huren Noord-Veluwe dat uw inschrijving moet worden verlengd. Dit gebeurd per e-mail (en een herinnering per post). U kunt dan inloggen op de website en het inschrijfgeld direct betalen via i-Deal of een eenmalige machtiging.

  • Wat gebeurt er als ik het jaarlijkse inschrijfgeld niet betaal?

    Uw inschrijving vervalt dan: u wordt uitgeschreven als woningzoekende. U verliest ook uw opgebouwde inschrijfduur. Opnieuw inschrijven is altijd mogelijk, maar dan begint u ook opnieuw met het opbouwen van inschrijfduur.

  • Hoe kan mijn bewindvoerder het inschrijfgeld betalen?

    Als u nog niet staat ingeschreven bij Huren Noord-Veluwe, dan kunt u contact opnemen met een corporatie. Zij zullen u dan inschrijven als woningzoekende bij Huren Noord-Veluwe. Vervolgens kan uw bewindvoerder het inschrijfgeld eenmalig overmaken naar Huren Noord-Veluwe. Uw bewindvoerder kan ook voor u inloggen op de website en voor u een eenmalige machtiging of Ideal betaling afgeven. Voor vragen hierover, neem contact op met een corporatie.

     

     

  • Heeft u vragen over de betaling van uw inschrijfgeld?

    Stel uw vraag via het contactformulier.

Advertenties en reageren

  • Wat zijn voorzieningen?

    De voorzieningen vertellen u hoe toegankelijk een woning is voor ouderen of mensen met een lichamelijke beperking. Via de iconen ziet u meteen of een woning geschikt voor u is. Staat er geen icoon in de woningadvertentie, dan is de woning niet geschikt. Klik hier voor meer informatie over de verschillende toegankelijkheidsniveaus.

  • Wat is het energielabel?

    Sinds 1 januari 2015 wordt energiezuinigheid met een cijfer uitgedrukt. Dat heet de Energie-Index. Hoe lager het getal, hoe zuiniger de woning. 

    De energieprestatie telt mee in het puntenaantal van een zelfstandige huurwoning, en daarmee in de maximale huurprijs. Klik hier voor meer informatie over de huurpuntenverdeling per Energie-Index of Energielabel. 

  • Er zijn te weinig woningen? Komen er nog meer woningen, want er is nu een tekort?

    Deze vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden. Corporaties maken met gemeenten afspraken over het bouwen van woningen. Zodra er weer woningen gebouwd worden, vermeldt de corporatie dat op de eigen website en vragen we media hier aandacht aan te besteden, zodat iedereen op de hoogte is. De nieuwe woningen worden daarna te huur aangeboden op deze website.

  • Hoe zoek ik een woning die geschikt is voor senioren?

    In uw zoekprofiel kunt u aangeven dat u op zoek bent naar 55+ woningen. Dan ziet u alleen de woningen die specifiek voor 'senioren' bedoeld is. Er zijn echter veel meer woningen die ook voor u geschikt kunnen zijn, maar worden geadverteerd als reguliere woning. Maak uw zoekprofiel dus niet te specifiek, want hierdoor kunt u woningen missen. 

  • Ik wil reageren op een woning. Moet ik daarvoor ingeschreven staan bij Huren Noord-Veluwe?

    U moet ingeschreven staan als u wilt reageren op huurwoningen. 

  • Op welke woningen kan ik reageren?

    U kunt op alle woningen reageren die onder uw 'passend aanbod' staan. Dit kunt u zien als u bent ingelogd als woningzoekende. Als u kiest voor het 'complete aanbod' dan ziet u alle beschikbare woningen. In de advertentie staat vermeld aan welke voorwaarden de woningzoekende moet voldoen. Een woning kan bijvoorbeeld specifiek bedoeld zijn voor senioren of voor jongeren. Ook worden er vaak inkomensgrenzen gesteld. Lees meer over inkomensgrenzen bij 'Welke inkomensgrenzen worden er gehanteerd bij woningen?'.

  • Op hoeveel woningen mag ik reageren?

    U mag twee ‘lopende’ reacties op woningen plaatsen. Zodra een advertentie sluit waar op gereageerd is, kunt u opnieuw op het aanbod reageren. In principe zou u elke dag 2 reacties kunnen plaatsen: mits u altijd op laatste dag van de reactietermijn reageert.

    Als woningzoekende heeft u dus meer mogelijkheden. Tot 28 juni 2016 kon u maximaal 5 reacties plaatsen op het totale aanbod, dat een keer per week werd geplaatst. 

  • Hoe lang kan ik reageren op een woningadvertentie?

    Er kan 5 dagen op een woningadvertentie worden gereageerd.

  • Wat is mijn zoekprofiel?

    Onder 'Mijn zoekprofiel' kunt u uw woonwensen aangeven. Onder 'Passend aanbod' ziet u dan de woningen die voldoen aan uw woonwensen.

  • Wat is een tipbericht?

    Onder 'Mijn Zoekprofiel' kunt u aangeven dat u tipberichten wilt ontvangen. U ontvangt dan een e-mail als er een woning wordt geplaatst die aan uw woonwensen voldoet. En waarvoor u passend bent volgens uw persoonlijke gegevens.

  • Kom ik in aanmerking voor huurtoeslag?

    Of u in aanmerking komt voor huurtoeslag is afhankelijk van verschillende factoren; de huurprijs van de woning, uw inkomen en vermogen, uw leeftijd en uw huishoudgrootte. Voor meer informatie kunt u terecht op www.belastingdienst.nl.

  • Waarom dagelijks publiceren en niet zoals voorheen wekelijks?

    Woningzoekenden kunnen dan direct reageren op woningen die vrijkomen. U hoeft dan niet te wachten tot de vaste dag in de week dat er aanbod komt. We kunnen hiermee vaak sneller een nieuwe huurder vinden. Hier heeft de vertrekkende huurder vaak ook baat bij. De vertrekkende huurder kan dan zaken ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder, zoals bijvoorbeeld vloerbedekking of laminaat.

  • Worden alle vrijkomende huurwoningen gepubliceerd?

    Soms komt het voor dat een huurwoning van een van de corporaties niet via deze website wordt aangeboden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als er een woning gereserveerd is voor een bijzondere doelgroep, zoals een begeleid wonen project of een zorgproject. 

  • Hoe worden de woningen verdeeld?

    Wij verdelen de woningen op drie manieren:
    Via inschrijfduur
    De meeste huurwoningen worden op deze manier toegewezen. Degene met de langste inschrijfduur die voldoet aan de voorwaarden krijgt de woning aangeboden.
    Via loting
    Staat u nog niet zo lang ingeschreven? Bij woningen die we via loting aanbieden, is inschrijfduur niet van belang. De woning gaat naar de passende woningzoekende die geloot wordt door het systeem. Iedereen die reageert, heeft evenveel kans.
    Via eerste reageerder

    De woningzoekende die als eerste reageert én aan de gestelde voorwaarden voldoet, krijgt de woning aangeboden. Uw inschrijfduur maakt niet uit.

  • Hoe werkt loting?

    De woning wordt door de corporatie aangewezen als lotingwoning. Iedereen mag hierop inschrijven. Iedereen heeft gelijke kansen. Er wordt door het systeem geloot.

  • Waarom loting?

    Om woningzoekenden die nog niet zo lang ingeschreven staan en dus nog niet zoveel inschrijfduur hebben opgebouwd, toch de kans te geven op een woning.

  • Gebeurt de loting wel eerlijk?

    Het systeem maakt de keuze, er zijn geen medewerkers van de corporatie bij betrokken.

  • Wie wijst aan welke woning geloot worden?

    De corporatie beslist zelf welke woning verloot wordt.

  • Ik ben op zoek naar een parkeerplaats of garage. Moet ik daarvoor ingeschreven staan bij Huren Noord-Veluwe?

    U hoeft niet ingeschreven te staan als woningzoekende. Als u interesse heeft in een geadverteerde parkeerplaats of garage, dan kunt u direct reageren met een reactieformulier. Als u kandidaat bent geworden, dan neemt de corporatie contact met u op.

  • Wanneer worden de parkeerplaatsen en garages gepubliceerd?

    Op vrijdag om 12.00 uur worden de vrijgekomen parkeerplaatsen en garages geadverteerd.

  • Worden woonwagens of standplaatsen ook geadverteerd?

    Ja, deze worden ook geadverteerd. Mensen van de oorspronkelijke gemeentelijke wachtlijst krijgen voorrang. Voor deze mensen geldt dat zij alsnog een reactie moeten plaatsen om in aanmerking te komen.

Voorwaarden bij advertenties

  • Welke inkomensgrenzen worden er gehanteerd bij woningen?

    Sociale huurwoningen (woningen met een huurprijs tot €710,68 per maand) zijn primair bedoeld voor woningzoekenden met een verzamelinkomen tot € 36.798,- (prijspeil 2018). Een beperkt deel van deze huurwoningen is jaarlijks beschikbaar voor woningzoekenden met een hoger inkomen.

    Is uw inkomen te hoog voor de sociale huurwoningen? Dan zijn de vrije sector huurwoningen met een huurprijs boven € 710,68 wellicht interessant voor u. Corporaties kunnen hierbij extra eisen stellen. Dit staat dan in de advertentie. 

    Let op: Sociale huurwoningen worden passend toegewezen. De corporatie moet ervoor zorgen dat de hoogte van uw huur aansluit bij de hoogte van uw inkomen en uw gezinsgrootte. Voor meer informatie, ga naar passend toewijzen.

    U moet uw verzamelinkomen aantonen met een recente Inkomensverklaring. Zie de vraag 'Hoe kan ik een Inkomensverklaring aanvragen?'. 

    Twijfelt u of u uw juiste verzamelinkomen heeft ingevuld bij uw inschrijfgegevens? Neem dan contact op met een van de corporaties. Zij helpen u graag. Uw inkomen wordt gecontroleerd op het moment dat u een woning krijgt aangeboden.

  • Wat is mijn verzamelinkomen?

    Uw verzamelinkomen is uw jaarinkomen. Dit vindt u op de Inkomensverklaring of op uw laatste belastingaangifte. Voor meer informatie, klik hier voor de website van de belastingdienst

    Bij uw inschrijving vult u uw verzamelinkomen in van 2016 x 1,0296 of van 2017 x 1,0175 (indexatie naar 2018). Twijfelt u of u het juiste verzamelinkomen heeft ingevuld? Neem dan contact op met een van de corporaties. Zij helpen u graag.

    Is uw verzamelinkomen gewijzigd sinds 2016 of in de loop van 2017? Dan kunt u bij de corporatie aangeven dat ze uit moeten gaan van uw actuele inkomen. Hiervoor moet u uiteraard recente inkomensgegevens overleggen. Voor meer informatie, neem contact op met een van de corporaties.

    De gegevens worden bij de toewijzing van een woning gecontroleerd. Om te controleren wat uw inkomen is, heeft u een Inkomensverklaring nodig. Hier staat uw verzamelinkomen op. U kunt dit formulier digitaal opvragen bij de Belastingdienst of telefonisch via telefoonnummer 0800 0543.

  • Wanneer heb ik een Inkomensverklaring nodig?

    Voordat u een woning krijgt aangeboden, moet u uw inkomensgegevens laten zien. De gegevens moeten zo recent mogelijk zijn. De corporaties willen een officiële verklaring van de Belastingdienst met uw inkomensgegevens. Deze verklaring wordt een Inkomensverklaring genoemd. De corporaties willen uw meest recente Inkomensverklaring. 

  • Hoe kan ik een Inkomensverklaring aanvragen?

    Heeft u een Inkomensverklaring nodig? U kunt een Inkomensverklaring aanvragen via de website van de Belastingdienst of via de Belastingtelefoon. 

    Via de website van de Belastingdienst
    Ga naar Mijn Belastingdienst. U moet hier inloggen met uw DigiD.
    > kies voor het tabblad Inkomstenbelasting 
    > kies voor Belastingjaar 2016 of 2017
    > klik op het uitklapvenster naast 'inkomen 2016 of 2017' 
    > kies voor “ik wil een inkomensverklaring afdrukken”.

    Lukt het niet via de website van de Belastingdienst? Bel dan 0800-0543
    U kunt uw inkomensverklaring ook nog steeds telefonisch opvragen bij de Belastingdienst. Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat u de verklaring binnen heeft. Aan het opvragen zijn geen kosten verbonden. Het telefoonnummer is van de BelastingTelefoon is 0800-0543. Houd uw burgerservicenummer bij de hand.

     

  • Wat is een Inkomensverklaring?

    Een Inkomensverklaring is een officiële verklaring met uw inkomensgegevens over een bepaald belastingjaar. Op een Inkomensverklaring staan de volgende gegevens:

    • uw naam en adres
    • naam- en adresgegevens van de Belastingdienst
    • het jaar waarover de inkomensverklaring is afgegeven
    • uw inkomensgegevens
  • Mijn verzamelinkomen is recent gewijzigd. Wat nu?

    U kunt dan bij de corporatie aangeven dat ze uit moeten gaan van uw (actuele) inkomen. Hiervoor moet u uiteraard recente inkomensgegevens overleggen.

    Voor meer informatie, neem contact op met een van de corporaties.

  • Wordt mijn vermogen meegeteld bij mijn verzamelinkomen?

    Uw vermogen wordt niet direct meegerekend in uw verzamelinkomen, maar wel de inkomsten uit vermogen, bijvoorbeeld rente die men ontvangt uit sparen en beleggen (box 3 van de inkomstenbelasting). Voor meer informatie, klik hier voor de website van de Belastingdienst.

Aanbieden en weigeren

  • Ben ik goed bereikbaar voor een corporatie?

    Als u reageert op een woningadvertentie op deze website, dan kan een corporatie contact met u opnemen. De meeste corporaties sturen een e-mail, bijvoorbeeld als u in aanmerking komt voor een woning. Soms stuurt een corporatie een brief of bellen zij u op. Als de corporatie u niet kan bereiken, dan kunt u daardoor een woning mislopen. 

    Zorg er daarom voor dat corporaties de juiste gegevens van u hebben. Kloppen de gegevens waarmee u geregistreerd staat bij Huren Noord-Veluwe? Controleer uw gegevens als u bent ingelogd onder 'Mijn gegevens' op deze website.

  • Hoe vaak mag ik een woning weigeren?

    Onbeperkt, maar dit geldt niet voor lotingwoningen. Als u een lotingwoning weigert, dan mag u 1 jaar niet reageren op lotingwoningen.

  • Wat gebeurt er als ik niet reageer op een aangeboden woning?

    Als u 2 x in 3 maanden niet reageert op een aangeboden woning, mag u 3 maanden niet reageren op woningen die we via inschrijfduur en loting aanbieden. 

  • Mijn inschrijving is geblokkeerd. Wat nu?

    U kunt helaas niet reageren op woningen. U blijft wel inschrijfduur opbouwen. Bij mijn gegevens kunt u zien wanneer uw blokkade wordt opgeheven. 

  • Waarom moet ik jaarlijks inschrijfgeld betalen als mijn inschrijving is geblokkeerd?

    U blijft inschrijfduur opbouwen, alleen u kunt niet reageren.

  • Hoe weet ik op welke plaats ik eindig met mijn reactie op een woning?

    Als u bent ingelogd, dan kunt u onder 'Mijn reacties' zien op welke plaats u bent geëindigd voor een bepaalde woning.

  • Hoe wordt de volgorde bepaald van mensen die op dezelfde woning reageren?

    Het bepalen van de volgorde hangt af van de manier waarop de woning wordt verdeeld:

    • Bij een lotingwoning maken alle kandidaten die reageren evenveel kans. 
    • Bij woningen die via inschrijfduur gaan, dan staan de kandidaten op volgorde van hun inschrijfduur op de reactielijst voor die woning. 
    • Bij eerste reageerder is degene die als eerste reageert, ook als eerste aan de beurt.

    Bij woningen die via inschrijfduur gaan, gaat een woningzoekende die heeft gereageerd met een urgentie voor op een woningzoekende zonder urgentie. Zijn er meerdere urgenten dan wordt hun volgorde bepaald door de datum waarop zij een urgentieverklaring kregen. Bij populaire woningen  hebben urgenten geen voorrang. Dan is de woning gereserveerd voor kandidaten met de langste inschrijfduur.

Urgentie

Regels

  • Waar vind ik meer informatie over de regels?

    De regels van de woonruimteverdeling zijn vastgelegd in een verordening. Voor meer informatie over de verordening kunt u terecht bij een gemeente in de regio.

  • Kan ik een klacht indienen tegen de toepassing van de regels van de woonruimteverdeling?

    De woonruimte in de regio Noord-Veluwe wordt zo goed en eerlijk mogelijk verdeeld. De regels daarvoor zijn door gemeenten vastgesteld in de huisvestingsverordening. Bent u van mening dat de regels niet juist zijn toegepast? Dan kunt u een klacht indienen bij een van de corporaties in de regio. Klik hier voor de contactgegevens van de corporaties. 

  • Wat betekent bemiddeling, urgentie en voorrang bij onlangs verhuurd?

    Bemiddeling:
    Als de woning direct is toegewezen aan een woningzoekende. Soms komt het voor dat een huurwoning van een van de deelnemende corporaties niet via deze website wordt aangeboden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als er een woning gereserveerd is voor een bijzondere doelgroep, zoals een begeleid wonen project, een zorgproject of voor een statushouder. 

    Urgentie:
    Als de woning is toegewezen aan een woningzoekende met een urgentie.

    Voorrang:
    Als de woning is toegewezen aan een woningzoekende met voorrang. Bij sommige woningen die via deze website worden aangeboden, hebben bepaalde woningzoekenden voorrang. Dit kan zijn vanwege hun huishoudgrootte of vanwege hun leeftijd.  

  • Mijn punten zijn omgezet naar inschrijfduur. Hoe wordt dit berekend?

    Op 1 juli 2015 zijn uw punten omgezet naar inschrijfduur. Elk punt was een maand.

  • Ik ben starter, wat betekent dit voor mijn inschrijving?

    Vanaf 1 juli 2015 zijn de termen starter en doorstromer komen te vervallen. U staat nu geregistreerd als woningzoekende.

  • Ik ben doorstromer, wat betekent dit voor mijn inschrijving?

    Vanaf 1 juli 2015 zijn de termen starter en doorstromer komen te vervallen. U staat nu geregistreerd als woningzoekende.

  • Wat is de overgangsregeling inschrijfduur?

    Mensen die al zelfstandig in een (legale) huur- of koopwoning wonen in de regio Noord-Veluwe, is 30 juni 2016 een belangrijke datum. Schrijven zij zich uiterlijk die dag in als woningzoekende, dan mogen zij de woonduur op hun huidige adres gebruiken als opgebouwde inschrijfduur. Daarna vervalt de overgangsregeling en geldt alleen de daadwerkelijke inschrijfdatum voor het opbouwen van inschrijfduur.

    Dus woont u bijvoorbeeld sinds 24 maart 2000 in uw huidige woning en maakt u gebruik van de regeling, dan heeft u een inschrijfduur van 16 jaar. Maar schrijft u zich in op 1 juli 2016, dan heeft u een inschrijfduur van 1 dag.

  • Kan ik mijn woonduur na 30 juni 2016 nog verzilveren?

    Nee, dit is niet mogelijk. De overgangsregeling om uw woonduur te verzilveren gold vanaf 1 juli 2015 tot en met 30 juni 2016.